Πολλές είναι οι φορές που ερχόμαστε σε αντιπαραθέσεις με τους άλλους και μας φέρνουν εκτός ορίων. Ακόμα περισσότερες είναι οι φορές που αποφεύγουμε μερικούς ανθρώπους εσκεμμένα διότι γνωρίζουμε ότι οποιαδήποτε συζήτηση μαζί τους πιθανότατα να καταλήξει  σε διαφωνία ή καυγά.

Πάμε να δούμε 4 τρόπους που θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς αυτές τις καταστάσεις με ψυχραιμία και σύνεση:

  1. Μπες στη θέση του άλλου

Σίγουρα έχεις ακούσει επανειλημμένα την φράση «μπες στη θέση του άλλου για να τον καταλάβεις». Θα δεις ότι εάν προσπαθήσεις να το κάνεις, δεν είναι εφικτό να εξακολουθείς να είσαι θυμωμένος μαζί του αφού μέλημά σου είναι η ενσυναίσθηση. Έτσι θα καταφέρεις να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου, όντας αποστασιοποιημένος από την ένταση της στιγμής.

2.Επικεντρώσου στο γιατί είναι νευριασμένος

Όταν ο άλλος είναι θυμωμένος, αναστατωμένος ή απογοητευμένος, ατάκες όπως «Μην φωνάζεις», «Ηρέμησε», «Δεν χρειάζεται να θυμώνεις», μόνο μεγαλύτερη ένταση θα προκαλέσουν, διότι θα αισθανθεί ότι υποτιμάς τα συναισθήματά του. Το σημαντικό είναι να προσπαθήσεις να επικεντρωθείς στο λόγο που αισθάνεται έτσι και να τον ρωτήσεις «γιατί;». Τότε ο άλλος θα βγει από το αδιέξοδό του, θα ηρεμήσει και θα νιώσει ότι του δίνεις την ευκαιρία να εκφραστεί.

3. Να είσαι προνοητικός

Όταν προνοείς για να μην χαλάσει η σχέση σου με κάποιον, αντί να αντιδράς σε τετελεσμένα γεγονότα, όχι μόνο θα μπορείς να έχεις μια πιο ήρεμη συζήτηση σε περίπτωση σύγκρουσης, αλλά σίγουρα θα μπορέσεις και να καταρρίψεις πολλά επιχειρήματα. 

Όταν πρόκειται λοιπόν να ξεκινήσεις μια καινούρια διαπροσωπική σχέση, είτε φιλική είτε επαγγελματική είτε προσωπική, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τις ακόλουθες στρατηγικές πρόληψης συγκρούσεων:

  • Ξεκίνα ρωτώντας το άλλο άτομο αν υπάρχει κάτι που να του προκαλεί έντονες αρνητικές αντιδράσεις και ενημέρωσέ τον πως το τελευταίο πράγμα που θα ήθελες είναι να τον αναστατώσεις, να τον στεναχωρήσεις ή να τον προσβάλλεις με οποιονδήποτε τρόπο. Έτσι, θα έχεις μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με το τι πρέπει να αποφύγεις προκειμένου να μην δημιουργηθούν εντάσεις.
  • Επανάλαβε αυτό που σου είπε προκειμένου να επιβεβαιώσεις τι είναι αυτό που τον ενοχλεί. Έτσι ο άλλος θα αντιληφθεί ότι πράγματι ενδιαφέρεσαι να κατανοήσεις την ψυχοσύνθεσή του.
  • Ενημέρωσέ τον με την σειρά σου ποιες συμπεριφορές θα ήθελες να αποφύγει.
  • Προσπάθησε τακτικά να ελέγχεις εάν ο άλλος είναι εντάξει με τη δική σου συμπεριφορά και τι μπορείς να κάνεις για να βελτιωθείς.

 

Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *