Πολλές φορές τυχαίνει κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης ο συνομιλητής σου να σε διακόπτει και μάλιστα όχι μόνο μια φορά αλλά επανειλημμένα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην γίνεται αντιληπτό το μήνυμα που θες να περάσεις ενώ παράλληλα αισθάνεσαι ενοχλημένος.

Πάμε λοιπόν να δούμε γιατί σε διακόπτουν όταν μιλάς και πώς μπορείς να το αποτρέψεις:

  • Μπες γρήγορα στο θέμα. 

Πολλές φορές, όσο περισσότερα λες τόσο περισσότερο μπερδεύεις τον ακροατή σου. Όταν πλατειάζεις και η υπομονή του άλλου εξαντλείται τότε σε διακόπτει προκειμένου να προσπαθήσει να πάρει από σένα μόνο τις απαραίτητες πληροφορίες. Μπες λοιπόν κατευθείαν στο θέμα γιατί η υπερανάλυση θα κουράσει τον άλλον. Άλλωστε θυμήσου: «less is more!».

  • Εστίασε το πάθος σου. 

Όταν είσαι παθιασμένος με ένα θέμα, συχνά μεταφέρεις στην συζήτηση όλα όσα γνωρίζεις σχετικά με αυτό. Πιστεύεις ότι ο ακροατής σου θα είναι τόσο παθιασμένος με αυτό όσο και εσύ. Αυτό σπάνια ισχύει. Προσπάθησε λοιπόν να μεταδώσεις το πάθος σου, διατηρώντας το βασικό μήνυμα που είναι σημαντικό και για το άλλο άτομο, το οποίο πιθανότατα δεν ενδιαφέρεται να μάθει όλη την ιστορία πίσω από κάποιο ζήτημα.

Όταν σου δίνεται η δυνατότητα, αφιέρωσε χρόνο προκειμένου να προετοιμαστείς πριν από μια συζήτηση, απαντώντας στις ακόλουθες ερωτήσεις :  

– Ποιο είναι το επίπεδο γνώσεων που έχει ο ακροατής σου για το θέμα;

– Ποια είναι η εμπειρία του γύρω από αυτό το θέμα;

– Ποια είναι η γνώμη του για το θέμα;

– Τι πρέπει να γνωρίζει για να κάνει αυτό που θα του προτείνεις;

Συνέχισε να εφαρμόζεις αυτές τις απαντήσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης ώστε να μπορέσει ο συνομιλητής σου να αξιοποιήσει στο έπακρον το μήνυμά σου.

  • Κάνε παύση. 

Δώσε χρόνο στο άλλο άτομο να μιλήσει. Η δύναμη της πειθούς περιλαμβάνει το να λες λιγότερα και να ακούς περισσότερο. Όταν αφιερώνεις περισσότερο χρόνο ακούγοντας, θα ακούσεις τι είναι αυτό που δε λέει ο συνομιλητής σας. Η παύση θα σου  επιτρέψει να ακούσεις ό, τι είναι σημαντικό για τον άλλον.  Σε μια συζήτηση είναι λιγότερο πιθανό να σε διακόψουν όταν νιώσουν ότι νοιάζεσαι πραγματικά για το τι είναι σημαντικό για αυτούς.

 

  • Αλληλοεπίδρασε. 

Ένταξε τον ακροατή σου στη συζήτηση, ώστε να αισθανθεί ότι προσθέτει αξία και ότι ακούγονται οι απόψεις τους. Χωρίς αλληλεπίδραση κάθε συνομιλία είναι μονόπλευρη. Η αλληλεπίδραση αυξάνει τη σύνδεση που δημιουργεί εμπιστοσύνη. Είναι δύσκολο να σε διακόψει κάποιος που σε εμπιστεύεται και θέλει να συνεργαστεί μαζί σου. Η αλληλεπίδραση επίσης σου επιτρέπει να προσαρμόζεις το μήνυμά σου ανάλογα με τη ροή της συζήτησης.

  • Θεώρησε τη διακοπή feedback

Θεώρησε τη διακοπή ένα δώρο. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια φιλική υπενθύμιση ότι πρέπει να επιστρέψεις στο σωστό δρόμο γιατί έχει παρεκκλίνει από το θέμα ή να προσαρμόσεις το μήνυμά σου στις ανάγκες του άλλου. Εκμεταλλεύσου λοιπόν αυτό το feedback που λαμβάνεις και ζήτα από άτομα που εμπιστεύεσαι- όπως οικογένεια και φίλους- όταν σε διακόπτουν να σου εξηγούν γιατί το κάνουν και πώς εσύ μπορείς να βελτιωθείς.

Comments

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *